Een campagne gericht op gedragsverandering
TeamAlert is een stichting die zich inzet om verkeersongelukken onder jongeren terug te dringen. Een van de campagnes die ze daarvoor draaien is de Rij Drugsvrij campagne. Een campagne die jongeren beïnvloed om niet onder invloed van (hard)drugs deel te nemen aan het verkeer. Een probleem wat over de jaren groter is geworden. Het concept en de campagnestijl was al een paar jaar niet aangepast en ze waren opzoek naar een nieuw concept wat tijdloos was en gemakkelijk aansluiting vond bij hun doelgroep van 18 t/m 24 jaar.
Daarom hebben we met de gedragsveranderingsprincipes in het achterhoofd een campagne ontwikkeld die laat zien hoe leuk de terug reis na een festival, uitgaan, bosrave of thuisfeest kan zijn. In de verschillende uitingen lieten we het gewenste gedrag zien en hoe dat op zijn eigen manier leuk kan zijn. Belangrijk was dat we drugsgebruik niet normaliseren noch afkeuren, hierin bewandelen we het grijze gebied.
De campagnestijl is geïnspireerd op de ervaring die de doelgroep had met drugsgebruik, dit is onder andere terug te zien in het kleur gebruik en de vage vormen. De fotografie is geschoten op film rolletjes om het gevoel van een inkijkje in iemand reis en feest op te wekken. Alles komt samen in een stoere en duidelijke beeldstijl die past bij de opdracht.
wij kijken ernaar uit om met jou samen te werken!
Heeft jouw bedrijf binnenkort een nieuwe creatieve uitdaging? Wij kijken graag samen met jou wat we aan kunnen pakken om jouw bedrijf visueel sterker neer te zetten.